کد خبر : 208966
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸

TSMC انتظار دارد مجوز دائمی ایالات متحده برای عرضه ابزارهای تراشه به کارخانه چینی خود را دریافت کند

TSMC انتظار دارد مجوز دائمی ایالات متحده برای عرضه ابزارهای تراشه به کارخانه چینی خود را دریافت کند

به گزارش نیوز شر و به نقل از  رویترز تایپه، 13 اکتبر (رویترز) – شرکت TSMC تایوان (2330.TW) روز جمعه اعلام کرد که انتظار دارد با کاهش محدودیت‌های واشنگتن بر تراشه‌سازان خارجی فعال در چین، از ایالات متحده مجوز دریافت کند تا کارخانه چینی خود را به طور نامحدود با ابزارهای ساخت تراشه آمریکایی عرضه

Illustration shows TSMC logo

به گزارش نیوز شر و به نقل از  رویترز تایپه، 13 اکتبر (رویترز) – شرکت TSMC تایوان (2330.TW) روز جمعه اعلام کرد که انتظار دارد با کاهش محدودیت‌های واشنگتن بر تراشه‌سازان خارجی فعال در چین، از ایالات متحده مجوز دریافت کند تا کارخانه چینی خود را به طور نامحدود با ابزارهای ساخت تراشه آمریکایی عرضه کند. .

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده (BIS) به TSMC توصیه کرده است که برای برنامه «کاربر نهایی معتبر» (VEU) درخواست دهد، که به سازنده تراشه اجازه می‌دهد بدون مجوزهای جداگانه صادرات دریافت کند. رویترز

TSMC با اشاره به اینکه قبلاً نیازی به درخواست وضعیت VEU نداشت، گفت: “ما انتظار داریم از طریق فرآیند VEU مجوز دائمی دریافت کنیم.”

وزیر اقتصاد تایوان، وانگ می‌هوا، اوایل روز جمعه گفت که TSMC معافیت از ایالات متحده برای تامین تجهیزات آمریکایی به کارخانه این شرکت در چین را دریافت کرده است.

در اکتبر گذشته، دولت بایدن مجموعه وسیعی از کنترل‌های صادراتی را منتشر کرد، از جمله اقدامی برای قطع کردن چین از تراشه‌های نیمه‌رسانای خاص که در هر نقطه از جهان با ابزارهای آمریکایی ساخته می‌شوند، و دامنه تلاش برای کند کردن پیشرفت‌های فنی و نظامی پکن را به‌شدت افزایش داد.

دولت کره جنوبی این هفته اعلام کرد که سامسونگ الکترونیکس (005930.KS) و SK Hynix (000660.KS) اجازه خواهند داشت تجهیزات تراشه ای آمریکا را به کارخانه های چینی خود به طور نامحدود بدون مجوزهای جداگانه ایالات متحده عرضه کنند.

TSMC، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های قراردادی جهان، سال گذشته اعلام کرد که مجوز یک ساله‌ای از سوی ایالات متحده دریافت کرده است که کارخانه‌اش در نانجینگ، چین، که تراشه‌های کمتر پیشرفته 28 نانومتری تولید می‌کند، را پوشش می‌دهد.

این شرکت که یکی از تامین کنندگان بزرگ اپل (AAPL.O) است، همچنین در بیانیه ای اعلام کرد که مجوز ایالات متحده را برای ادامه فعالیت در نانجینگ در زمانی که برای وضعیت VEU درخواست می کند، دریافت کرده است.

با این حال، ایالات متحده به تلاش‌ها برای قطع ارتباط چین با فناوری‌های برتر هوش مصنوعی و رفع شکاف‌ها در کنترل صادرات ادامه می‌دهد.

رویترز روز پنجشنبه به طور انحصاری گزارش داد که دولت بایدن در حال بررسی بستن شکافی است که به شرکت های چینی امکان دسترسی به تراشه های هوش مصنوعی آمریکایی (AI) را از طریق واحدهای مستقر در خارج از کشور می دهد.

ایالات متحده در سال گذشته روابط خود با پکن را متزلزل کرد، زیرا این کشور از محدودیت‌های جدید بر روی محموله‌های تراشه‌های هوش مصنوعی و ابزارهای ساخت تراشه به چین رونمایی کرد و به دنبال خنثی کردن پیشرفت‌های نظامی این کشور بود.

سهام TSMC در تایپه در روز جمعه 0.6% افزایش یافت و از بازار گسترده تر (.TWII) که 0.3% افت داشت، بهتر عمل کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت یاب خریدینو

کلینیک روانشناسی عباس نادر

پشتیسار

سایت مدیر اکسپرت

خرید انکودر

زيرنويس سريال

همه چیز درباره خرید رپورتاژ آگهی

شیشه خودرو تهران

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز