کد خبر : 208928
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۰۵

ارزهای دیجیتال دوست‌دار محیط‌زیست کدام هستند؟

ارزهای دیجیتال دوست‌دار محیط‌زیست کدام هستند؟

ارزهای دیجیتال دوست‌دار محیط‌زیست؛ مفهومی که به‌تازگی موضوع صحبت بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال شده است. اگرچه بیتکوین دنیای فناوری و اقتصاد را دگرگون کرد، اما هم‌اکنون بسیاری از فعالان محیط‌زیست از آن انتقاد می‌کنند. چراکه برای استخراج آن به مقدار زیادی برق نیاز است. ازاین‌رو، بسیاری از توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال سعی می‌کنند پروژه‌هایی

ارزهای دیجیتال دوست‌دار محیط‌زیست؛ مفهومی که به‌تازگی موضوع صحبت بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال شده است. اگرچه بیتکوین دنیای فناوری و اقتصاد را دگرگون کرد، اما هم‌اکنون بسیاری از فعالان محیط‌زیست از آن انتقاد می‌کنند. چراکه برای استخراج آن به مقدار زیادی برق نیاز است.

ازاین‌رو، بسیاری از توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال سعی می‌کنند پروژه‌هایی را طراحی کنند که مصرف انرژی کم‌تر و بازدهی بیشتری داشته باشند. در این مقاله قصد داریم شما را با چند نمونه از ارزهای دیجیتال دوست‌دار محیط‌زیست و ویژگی‌های آن‌ها آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

ارزهای دیجیتال چه مشکلاتی را در محیط‌زیست ایجاد می‌کنند؟

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید، احتمالاً می‌دانید که برخی از ارزهای دیجیتال تأثیرات بسیار مخربی بر محیط‌زیست می‌گذارند. همه ما می‌دانیم که مشکلات زیست‌محیطی به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بشر تبدیل شده‌اند. این دغدغه به بازار ارزهای دیجیتال نیز وارد شده است، چراکه این بازار در ایجاد چنین مشکلاتی بی‌تأثیر نبوده است. همین مسئله موجب شد تا مفهوم «ارزهای دیجیتال دوست‌دار طبیعت» شکل بگیرد.

بلاکچین که نوعی فناوری جدید و پرکاربرد است، مشکلاتی را برای محیط‌زیست ایجاد کرده است. جالب است بدانید که اغلب مشکلات زیست‌محیطی مرتبط با بازار ارزهای دیجیتال، از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) ریشه می‌گیرد.

بیتکوین که پادشاه ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود، انرژی بسیار زیادی را مصرف می‌کند و به‌دنبال آن، تولید کربن را در دنیا افزایش داده است. این ارز دیجیتال از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند. نکته قابل‌توجه آن است که مصرف سالانه برق کشورهای اوکراین و آرژانتین کم‌تر از مصرف سالانه برق بیتکوین است! افزون‌برآن، روز‌به‌روز تعداد طرف‌داران و خریداران بیتکوین افزایش می‌یابد و افراد بیشتری دستگاه‌های استخراج را خریداری و راه‌اندازی می‌کنند.

دراین‌بین، خوش‌بختانه تعدادی از ارزهای دیجیتال به‌دنبال حل این مشکل بوده‌اند و پروژه‌ خود را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که مصرف برق بسیار کم‌تری داشته باشند. حال ممکن است بپرسید کدام ارزهای دیجیتال این ویژگی‌ها را دارند؟

معرفی ارزهای دیجیتال دوست‌دار محیط‌زیست

در ادامه مقاله، برخی از پروژه‌های ارز دیجیتال را که با هدف کاهش مصرف انرژی راه‌اندازی شده‌اند را معرفی و ویژگی‌های هریک را بررسی می‌کنیم.

سولانا (SOL)

یکی از پروژه‌های ارز دیجیتال دوست‌دار محیط‌زیست، شبکه سولانا است. ارز دیجیتال سولانا از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند. ازاین‌رو، برای تأیید تراکنش‌ها انرژی زیادی مصرف نمی‌کند. برخلاف الگوریتم اجماع اثبات کار، در الگوریتم اثبات سهام به‌جای استخراج انرژی که اثرات مخربی بر محیط‌زیست می‌گذارد، امنیت و پایداری حفظ می‌شود.

در هر تراکنش سولانا تنها به ۱۸۳۷ ژول یا ۰.۰۰۰۵۱ کیلووات ساعت نیاز است. بنابراین، آن را با گوگل که فقط از ۱۰۸۰ ژول برای جست‌وجو استفاده می‌کند، می‌توان مقایسه کرد. سولانا همچنان تلاش می‌کند که از ردپای کربن شبکه بکاهد.

پردازش هم‌زمان و سایر فناوری‌های پیشرفته ازجمله اثبات تاریخچه (PoH)، باعث شده است تا سولانا در مصرف انرژی بهینه و برای محیط‌زیست بی‌خطر شود. ناگفته نماند که سولانا در پروژه‌هایی شرکت می‌کند که در کاهش انتشار کربن در جهان نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

کاردانو (ADA)

چارلز هاسکینسون، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، ارز دیجیتال کاردانو را راه‌اندازی کرد. ارز دیجیتال کاردانو (ADA) که از نظر ارزش بازار جایگاه مناسبی را در بازار دارد، یکی از بهترین ارزهای دیجیتال دوست‌دار محیط‌زیست محسوب می‌شود.

همانند سولانا، بلاکچین کاردانو (Cardano) نیز از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند. جالب است بدانید که شبکه کاردانو در هر تراکنش 500 وات ساعت برق مصرف می‌کند. برای خرید ارز دیجیتال کاردانو کلیک کنید.

سولار‌کوین (SLR)

سولارکوین (solarcoin) همان‌طور که از نامش مشخص است، در مقایسه با استخراج بیتکوین انرژی کم‌تری مصرف می‌کند. هدف اصلی پلتفرم سولار پشتیبانی از تولید برق خورشیدی است. جالب است بدانید کاربرانی که برای تولید انرژی از سولار‌کوین‌ استفاده کنند، پاداش می‌گیرند. به‌ این صورت که به‌ازای هر کیلووات ساعت که با انرژی خورشیدی تولید شود، یک پنی دریافت می‌کنند.

ارز دیجیتال سولار را می‌توانید همانند سایر ارز‌های دیجیتال معامله کنید. برای خرید و فروش سولار کلیک کنید.

تزوس (XTZ)

تزوس (XTZ) یکی دیگر از ارزهای دیجیتال دوست‌دار محیط‌زیست است. تزوس بلاکچینی را برای پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و قراردادهای هوشمند ارائه می‌دهد و در هر تراکنش 41.45 وات ساعت برق مصرف می‌کند. جالب است بدانید بلاکچین تزوس از الگوریتم اجماع اثبات سهام شناور (LPoS) استفاده می‌کند. این الگوریتم از امنیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است.

الگوراند (ALGO)

الگوراند پلتفرمی هوشمند است که از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) پشتیبانی می‌کند. سال 2017، شخصی به‌ نام سلیویو میکالی بلاکچین الگوراند را راه‌اندازی کرد. میکالی پیش از راه‌اندازی این پروژه، برنده جایزه تورینگ شده بود.

ارز دیجیتال الگوراند در هر تراکنش 0.2 وات ساعت برق مصرف می‌کند، ازاین‌رو، دوست‌دار محیط‌زیست است. بلاکچین الگوراند از نسخه سفارشی الگوریتم اثبات سهام به نام الگوریتم اثبات خالص سهام (Pure Proof of Stake) استفاده می‌کند. این الگوریتم به هر نود کمک می‌کند تا تراکنش‌ها را تأیید کند و سرعت را افزایش دهد.

نانو (XNO)

سال 2015، فردی به نام کالین لماهو ارز دیجیتال نانو (XNO) را راه‌اندازی کرد. نانو قصد داشت پلتفرمی را برای انجام تراکنش‌های سریع با کم‌ترین هزینه‌ها به کاربران ارائه دهد. میزان مصرف انرژی شبکه نانو در هر تراکنش ۰.۱۱ وات ساعت است. مصرف کم انرژی و الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS)، نانو را به یکی از سبزترین ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.

هدرا هش گراف (HBAR)

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال دوست‌دار محیط زیست، هدرا هش گراف است که آن را با نماد اختصاری (HBAR) می‌شناسیم. هدرا نوعی بلاکچین متن‌باز و غیرمتمرکز است که از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند. نکته قابل‌توجه آن است که این ارز دیجیتال در هر تراکنش 0.17 وات ساعت برق مصرف می‌کند و توانایی پردازش ۱۰ هزار تراکنش را در ثانیه دارد. برخلاف سایر شبکه‌ها، هدرا بلوک‌های اضافی که به‌صورت هم‌زمان ایجاد می‌شوند را دور نمی‌اندازد.

جمع‌بندی

در این مقاله موضوع ارزهای دیجیتال دوست‌دار محیط‌زیست را بررسی و مشکلات ارزهای دیجیتال بزرگ مانند بیتکوین را مطرح کردیم. همچنین ۷ ارز دیجیتال دوست‌دار محیط‌زیست را به شما معرفی کردیم که هیچ‌کدام از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده نمی‌کردند. همچنین، میزان مصرف انرژی، کاربردها و ویژگی‌های هرکدام از ارزهای دیجیتال دوست‌دار طبیعت را به‌طور مختصر بررسی کردیم.

امیدواریم پس از مطالعه این مقاله با ارزهای دیجیتال دوست‌دار طبیعت آشنا شده باشید. در ضمن، برای آموزش انتقال ارز دیجیتال کلیک کنید.

منابع:

investorplace.com

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت یاب خریدینو

کلینیک روانشناسی عباس نادر

پشتیسار

سایت مدیر اکسپرت

خرید انکودر

زيرنويس سريال

همه چیز درباره خرید رپورتاژ آگهی

شیشه خودرو تهران

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز