کد خبر : 208883
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۴:۵۵

جدید ترین روش­های کاشت و نگهداری نهال آلو در سال 2023

جدید ترین روش­های کاشت و نگهداری نهال آلو در سال 2023

پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه ی کشاورزی سبب می­شود که روش­های کاشت، نگهداری و برداشت میوه از درختان میوه ای مانند آلو مدام در حال تغییر و به روز رسانی باشد، در این خبر نامه شما را با جدید ترین روش­های کاشت و نگهداری نهال آلو در سال میلادی 2023 آشنا می­کنیم پس با

پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه ی کشاورزی سبب می­شود که روش­های کاشت، نگهداری و برداشت میوه از درختان میوه ای مانند آلو مدام در حال تغییر و به روز رسانی باشد، در این خبر نامه شما را با جدید ترین روش­های کاشت و نگهداری نهال آلو در سال میلادی 2023 آشنا می­کنیم پس با ما همراه باشید.

روش جدید در بهره برداری بالا از درختان آلو

تمام اقداماتی که باغداران در باغ خود انجام می­دهند همگی در راستای رسیدن به باردهی بالا است و متاسفانه هیچ گاه نمی­توانند از حدی بیشتر به باردهی برسند، در سال­های اخیر پیشرفت علم کشاورزی در علم باغداری توانسته راهکار بسیار موثری برای رسیدن باغداران به باردهی بالا ابداع کند و آن کاشت ارقام پربار آلو است که به لحاظ ژنتیکی اصلاح شده اند.

فروش نهال آلو پربار این روزها در تمام نهالستان­های مطرح و البته معتبر کشور مانند برتر نهال انجام می­شود و باغداران می­توانند با مراجعه به وبسایت این نهالستان­ها ارقام آلو و میزان باردهی آنها را مشاهده کنند و حتی در صورت نیاز به دریافت مشاوره با مشاوران آنها در تماس باشند.

تنها نکته ای که در مورد انتخاب این ارقام باید در نظر داشته باشید این است که بدانید و اطمینان داشته باشید که شرایط آب و هوایی در منطقه ی شما می­تواند برای کاشت این ارقام مناسب باشد.

شما می­توانید هر رقمی را که مد نظرتان است انتخاب کرده و صفحه ی اطلاعات مربوط به آن رقم را باز کرده و مطالعه کنید، در خصوص مناسب بودن شرایط آب و هوایی قسمت مریوط به این مشخصات را مطالعه کرده و در صورتی که آن رقم با شرایط آب و هوایی منطقه ی شما سازگار بود اقدام به خرید نهال آلو کنید.

البته برای اطمینان بیشتر می­توانید با مشاوران نیز تماس گرفته و از انتخاب خود اطمینان حاصل کنید، مطمئن باشید مشاوران راهنمایی­های بیشتر از یک انتخاب نهال به شما ارائه می­کنند تا در نهایت احداث باغ شما با موفقیت رو به رو شود.

به نوعی می­توان گفت دریافت مشاوره ی رایگان و اینترنتی و تلفنی و البته خرید نهال آلو به صورت غیر حضوری و اینترنتی نیز از پیشرفت­های جدید است که در سال 2023 ایجاد شده و باغداران در هر جای ایران می­توانند بدون نیاز به مراجعه ی حضوری به نهالستان مشاوره دریافت کرده و خرید خود را بدون دردسر انجام دهند.

روش جدید در آبیاری درختان آلو

باغات آلو در گذشته به شیوه ی سطحی آبیاری می­شدند که خب معایب بسیار زیادی در رشد درختان ایجاد می­کرد، از اتلاف منابع آبی که بگذریم، سیستم آبیاری سطحی موجب انتقال بیمارگرهای خاکزاد در باغ می­شود و بنابراین زمان زیادی از احداث باغ نمی­گذشت که باغداران متوجه بیمار شدن تعداد زیادی از درختان باغ خود می­شدند.

برای جلوگیری از این مشکل سیستم آبیاری قطره ای طراحی شد و باغداران راضی بودند تا اینکه متوجه عیب شکستگی شلنگ­های هادی آب شدند، شلنگ­های تیره رنگ سیستم آبیاری قطره ای در اثر نور خورشید و یا حرکت کارگران و ماشین آلات دچار شکستگی می­شد و این می­توانست هزینه بردار باشد.

در سال­های اخیر سیستم آبیاری قطره ای زیر سطحی برای رفع این عیب سیستم آبیاری قطره ای ابداع شد و تا اینجای کار هیچ عیبی در این سیستم آبیاری گزارش نشده است، بنابراین به باغداران توصیه می­شوذ با راه اندای این سیستم آبیاری در باغ خود به بهره وری هر چه بیشتر درختان آلو کمک کنند.

روش جدید در کاشت آلو در باغ

مراحل کاشت نهال آلو در باغ از گذشته تا کنون یکسان بوده و تغییرات زیادی نکرده اما در سال­های اخیر با آگاه­تر شدن باغداران به علم کشاورزی و ضرورت به کار گیری این علم در باغداری تکنولوژی پای خود را به باغداری باز کرده و باغداران می­توانند با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات پیشرفته کارهای باغداری و احداث باغ را انجام دهند.

از چاله زنی باغات که در گذشته به صورت دستی انجام می­شود و امروزه به صورت ماشینی انجام می­شود گرفته تا بسیاری دیگر از امور باغداری که به صورت ماشینی و در آمیخته با تکنولوژی روز انجام می­شود.

روش جدید در تامین نیاز­های درختان آلو به عناصر غذایی

در گذشته تامین نیازهای غذایی درختان تنها بر اساس علائم کمبود انجام می­شد و قبل از کاشت نیز کود دهی به زمین بر اساس فرضیاتی بود که از پیشینیان آموخته بودند، به عنوان مثال می­دانستند که بهتر از کود دامی به خاک اضافه کنند و این کار را می­کردند اما همواره با مشکل کمبودهای مواد غذایی رو به رو بودند و همین باردهی را کاهش می­داد.

توجه به علائم به دلیل اینکه ممکن است دلایل دیگری برای بروز علائم وجود داشته باشد روش قابل اطمینانی نبوده و گوش دادن به توصیه یدیگر باغداران و حتی مشاوران فروش کود به دلیل اینکه علم کافی به شرایط زمین شما ندارند کار درستی نیست.

به همین دلیل انجام آزمایش تجزیه ی خاک و برگ در این مسیر به کمک باغداران آمده و باغداران می­توانند با انجام آزمایش تجزیه ی خاک و برگ به درستی بدانند که درختان آنها به چه کودهایی برای رشد و باردهی بیشتر نیاز دارند و دقیقا همان عناصر را مورد استفاده قرار می­دهند.

این در واقع یکی از جدیدترین ابزار در باغداری نوین است که انجام آن و تکیه کردن به آن می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود باغداری و رسیدن به بار هی بالا در باغ داشته باشد، بنابراین از اهمیت انجام این آزمایش غافل نشوید.

کلام آخر

باغدرانی که به صورت سنتی باغداری را از پدران خود آموخته اند باید بدانند که تکیه بر روش‌های قدیمی باغداری از انتخاب ارقام قدیمی آلو گرفته تا روش­های باغداری قدیمی نمی­تواند سود کافی را به ایشان برساند و باغداران باید نسبت به علم روز دنیا در باغداری آگاهی داشته باشند.

داشتن این علم و اطلاعات ممکن است برای شما سخت باشد و بنابراین توصیه می­کنیم که با مشاوران نهالستان­ها در ارتباط باشد و علاوه بر اینکه قیمت نهال آلو در ارقام جدید و پر بار را از ایشان می­پرسید در مورد سایر فناوری­های روز که به کمک باغداری آمده است نیز کسب اطلاعات کنید و از ایشان بخواهید روش­های مدرن باغداری را به شما بیاموزند.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال: 09141832393

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت یاب خریدینو

کلینیک روانشناسی عباس نادر

پشتیسار

سایت مدیر اکسپرت

خرید انکودر

زيرنويس سريال

همه چیز درباره خرید رپورتاژ آگهی

شیشه خودرو تهران

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز