کد خبر : 208864
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۵۴

مورفولین چیست و چه کاربردی دارد؟

مورفولین چیست و چه کاربردی دارد؟

مورفولین یکی از مواد شیمیایی پرکاربرد در صنایع مختلفی مانند لاستیک‌سازی، کشاورزی، نساجی، پزشکی، دارویی و بهداشتی است. از گرید خوراکی آن در صنایعی مانند صنعت دارو استفاده می‌شود و گرید صنعتی آن نیز دیگر صنایع کاربرد دارد. در این مقاله به بررسی قیمت مورفولین، نحوه خرید مورفولین، مورفولین 99.5 درصد و … می‌پردازیم. فرمول

مورفولین یکی از مواد شیمیایی پرکاربرد در صنایع مختلفی مانند لاستیک‌سازی، کشاورزی، نساجی، پزشکی، دارویی و بهداشتی است. از گرید خوراکی آن در صنایعی مانند صنعت دارو استفاده می‌شود و گرید صنعتی آن نیز دیگر صنایع کاربرد دارد.

در این مقاله به بررسی قیمت مورفولین، نحوه خرید مورفولین، مورفولین 99.5 درصد و … می‌پردازیم.

فرمول شیمیایی این ماده به‌صورت C4H9NO است و به‌شکل ماده‌ای بدون رنگ و دارای بویی مانند بوی ماهی به‌فروش می‌رسد. از این ماده شیمیایی برای بازدارنده خوردگی، تولید ماده‌های شیمیایی مختلف و همچنین دترجنت‌ها استفاده می‌شود. جرم مولی این ماده 87.1 بوده و چگالی کمتری نسبت به آب دارد.

مورفولین چیست؟

مورفولین یک مایع فرار روغنی است که وجود گروه آمین در ساختارش به آن خاصیت بازی ضعیفی می‌دهد. این ماده از لحاظ ظاهری مایعی بی‌رنگ تا زرد است که دارای بویی مانند بوی دیگر آمین‌ها که همان بوی ماهی بوده، است. این ماده شیمیایی حلالیت مناسبی در آب و بسیاری از حلال‌های دیگر مانند اتانول، متانول، استون و اترها دارد.

این ماده یک ترکیب شیمیایی هتروسیکلیک است که گروه‌های عاملی آمین و اتر دارد و به‌هنگام گرم‌شدن، اکسید نیتروژن سمی آزاد می‌کند. به‌همین دلیل حرارت می‌تواند باعث واکنش‌های شدید شده و در نتیجه باعث آتش‌سوزی شود.

نحوه تولید مورفولین

ساخت این ماده معمولا در مقیاس صنعتی انجام می‌شود و در طی واکنش دی‌اتیل‌ گلیکول با آمونیاک در دما و فشار بالا به‌همراه تماس با هیدروژن و یک کاتالیزور مناسب حاوی نیکل، انجام‌پذیر است. البته تولید آن با تجزیه آب و دی‌اتانول امین در حضور اسیدسولفوریک یا اولئوم نیز امکان‌پذیر است.

قیمت مورفولین تا حد زیادی به نخوه ساخت آن نیز بستگی دارد.

کاربرد مورفولین

از جمله ویژگی‌های این ماده شیمیایی مهم می‌توان به فراریت مشابه آن با آب اشاره کرد. این ویژگی باعث می‌شود تا به‌هنگام اضافه‌شدن آن به آب، غلظت آن به‌طور یکنواخت در هر 2 فاز آب و بخار توزیع شود. همین خاصیت باعث می‌شود تا بتوان از این ماده برای محافظت در برابر خوردگی استفاده کرد.

مهم‌ترین کاربرد این ماده، استفاده از آن برای تنظیم pH در سیستم‌های بخار سوخت‌های فسیلی و نیروگاه‌های هسته‌ای است. این ماده را به‌عنوان یک افزودنی رایج در غلظت‌های ppm در صنایع مورد استفاده قرار می‌دهند. در ادامه به برخی از کاربردهای صنعتی این ماده شیمیایی اشاره می‌کنیم.

در نظر داشته باشید هنگام خرید مورفولین، کیفیت بالای آن را انتخاب کنید. درست است که قیمت موفولین 99.5% از بقیه بیشتر است، اما کیفیت و خروجی کار نیز بهتر خواهد بود.

سنتز آلی

از مورفولین به‌طور گسترده‌ای در سنتزهای مواد آلی استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال در تهیه آنتی‌بیوتیک لینزولید و همچنین ضددرد دکسترومورامید، این ماده شیمیایی، ماده عنصری کلیدی محسوب می‌شود. هزینه پایین و قطبیت این ماده باعث می‌شود تا کارشناسان از آن به‌عنوان یک حلال موثر برای واکنش‌ها، در تحقیقات و صنعت به‌طور متداول استفاده کنند.

کشاورزی

میوه‌های برای محافظت در برابر حشرات و آلودگی قارچی، از خود موم تولید می‌کنند. این موم به‌هنگام تمیزشدن میوه از بین می‌رود و به‌همین دلیل میوه مستعد آلودگی‌های گوناگون خواهد بود. از مورفولین برای ایجاد یک موم و به‌عنوان یک آمولسیفایر شیمیایی برای پوشش میوه‌های در کشاورزی استفاده می‌شود. به‌ این ترتیب میوه‌ها در کنار داشتن موم برای محافظت، ظاهری براق و تمیز نیز خواهند داشت.

همچنین از مشتقات این ماده به‌عنوان قارچ‌کش نیز در کشاورزی و کشت غلات استفاده می‌شود. این مشتقات معمولا با نام مهارکننده‌های بیوسنتز ارگوسترول در میان کشاورزان شناخته می‌شوند.

مواد شوینده و لوازم بهداشتی

خرید مورفولین به‌عنوان یک ماده افزودنی در روشن‌کننده‌های نوری پایدار به سفیدکننده کلر، برای استفاده در مواد شوینده در صنایع لوازم بهداشتی بسیار رایج است. از این ماده در محصولات آرایشی و بهداشتی مانند نرم‌کننده‌های مو و محصولات دئودورانت، به‌فراوانی استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال این ماده در نمک‌ اسیدهای چرب برای فرمولاسیون‌های امولسیون‌کننده و نرم‌کننده مقاوم در برابر آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لاستیک‌سازی

با رشد صنعت لاستیک‌سازی، خرید و فروش مورفولین نیز به‌خصوص در صنعت تایرسازی گسترش پیدا کرد. این ماده به لاستیک‌ها قبل از مرحله تولید شتاب‌دهنده‌ها برای افزایش سرعت فرآیند شیمیایی ولکانش اضافه‌ می‌شود. این ماده به‌عنوان یک رابطه در ساخت شتاب‌دهنده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربردهای دیگر

  • استفاده در صنعت داروسازی به‌عنوان تسکین‌دهنده درد، محرک سیستم‌های عروقی و تنفسی و آرام‌بخش در انواع داروهای مختلف
  • استفاده برای تولید روغن پارچه در صنعت نساجی
  • کاربرد در تولید متانول از مورفولین
  • به‌عنوان بازدارنده در صنعت شوینده‌های مختلف
  • در تولید انواع روغن روانکار
  • به‌عنوان ماده افزودنی در ساخت لاستیک، آفت‌کش‌ها و رنگ‌ها

قیمت موفولین

قیمت مورفولین به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای اینکه آخرین قیمت مورفولین را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم با شرکت‌های وارد کننده مورفولین صحبت کنید.

البته شاید این سوال به ذهن شما بیاید که مورفولین را از کجا بخرم؟ در جواب این سوال نیز باید اینگونه پاسخ داد که فروش مورفولین در مراکز بسیاری اتفاق می‌افتد و تنها محدود به یک فروشگاه نیست.

بنابراین هنگام خرید، از چند شرکت معتبر قیمت مورفولین را دریافت کرده و پس از بررسی هریک از قیمت‌ها، خرید خود را انجام دهید.

نکات ایمنی در رابطه با مورفولین

این ماده شیمیایی به‌دلیل ماهیت خورندگی که دارد، برای چشم، پوست و مجاری تنفسی آسیب‌زاست. بلع آن باعث سوختگی شدید در دهان، گلو و معده می‌شود و به‌طور بالقوه باعث مرگ خواهد شد. از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آن نیز باید خودداری شود زیرا باعث آسیب به کبد، کلیه‌ها و ریه‌ها می‌شود.

به‌دلیل پایه نسبتا قوی که این ماده دارد، می‌تواند به‌شدت با اسیدها و اکسیدان‌ها وارد واکنش‌ شود و خطر آتش‌سوزی و انفجار را به‌دنبال داشته باشد. همچنین این ماده شیمیایی باعث خوردگی در فلزات می‌شود و روی لاستیک و پلاستیک نیز تاثیر می‌گذارد. در ادامه به برخی از نکات ایمنی کار با مورفولین اشاره می‌کنیم.

  • به‌هنگام کار با این ماده از دستکش استفاده کنید تا از تماس آن با پوست جلوگیری شود.
  • سعی کنید از یک عینک محافظ برای مراقبت از چشم‌ها استفاده کنید. در صورت برخورد این ماده با چشم باید 15 دقیق چشم‌ها را با آب بشویید.
  • مکانی که در آن قرار است از مورفولین استفاده شود، باید دارای تهویه مناسب باشد. همچنین استفاده از ماسک نیز به‌هنگام کار با این ماده شیمیایی ضروری است.

جمع‌بندی

قیمت مورفولین صنعتی نسبت به دیگر مواد شیمیایی مشابه پایین‌تر است و همین امر استفاده آن را در بسیاری از صنایع رایج کرده است. از جمله کاربردهای این ماده می‌توان به کاربرد در صنعت لوازم بهداشتی و آرایشی، کشاورزی و پروژه‌های تحقیقاتی و صنعتی اشاره کرد.

برای خرید مورفولین نیز اگر منبع موثقی ندارید، می‌توانید از بازگانی دموکریس این محصول را تهیه نمایید. بازرگانی دموکریس به آدرس سایت: https://demokris.com/ یکی از واردکنندگان بزرگ مورفولین در کشور می‌باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت یاب خریدینو

کلینیک روانشناسی عباس نادر

پشتیسار

سایت مدیر اکسپرت

خرید انکودر

زيرنويس سريال

همه چیز درباره خرید رپورتاژ آگهی

شیشه خودرو تهران

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز