کد خبر : 184274
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

لرستان ۱۰۰ شهید دانشجو تقدیم انقلاب کرده است

لرستان ۱۰۰ شهید دانشجو تقدیم انقلاب کرده است

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه استان بیش‌از ۱۰۰ شهید دانشجو تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: می‌توان فضای دانشگاه را به تمثال این شهدا مزین کرده و معنویت موجود در این مکان علمی و مقدس را دوچندان کرد. محسن رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: لرستان در

لرستان ۱۰۰ شهید دانشجو تقدیم انقلاب کرده است

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه استان بیش‌از ۱۰۰ شهید دانشجو تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: می‌توان فضای دانشگاه را به تمثال این شهدا مزین کرده و معنویت موجود در این مکان علمی و مقدس را دوچندان کرد.

محسن رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: لرستان در هشت سال دفاع مقدس مدال افتخار حماسه آفرینی را برگردن خود آویخت و حاصل این رشادت‌ها و دلیری‌ها تقدیم ۶۳۰۰ شهید و تعداد زیادی جانباز و آزاده به انقلاب اسلامی بود.

وی تأکید کرد: مردم لرستان امروز نیز در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌های والای امام خمینی(ره) و شهدا با تمام توان در میدان حضور دارند.

رشیدی با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور در شرایط فعلی و محرومیت دوچندان استان، تصریح کرد: با وجودی که لرستانی‌ها در نرخ بیکاری در صدر جدول  هستند، اما ارادت‌شان به نظام جمهوری اسلامی کم نشده و ولایت‌مداری از مهم‌ترین خصیصه‌های مردم استان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: لرستانی‌ها با توجه به روحیه حماسی که دارند علاقه وافری به اسلحه دارند و اسلحه‌های زیادی در دست مردم مناطق عشایری این خطه از کشور هست؛ ولی هیچگاه از طرف آن‌ها یک فشنگ هم علیه نظام شلیک نشده است، بلکه در اشعار شاعران لر و در ادبیات بومی همیشه از دفاع از تمامیت ارضی وطن، ارزش‌های ملی و مذهبی و نظام مقدس جمهوری اسلامی سخن گفته شده است.

وی با استناد به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: «رزم لرها قبل‌از اینکه شنیدنی باشد دیدنی است»، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با یک همگرایی و هم‌افزایی گوشه‌ای از این رشادت‌ها را احصاء کنیم.

رشیدی با اشاره به نقش گروه‌های جهادی در پیشبرد بسیاری از فعالیت‌ها، تصریح کرد: گروه‌های جهادی دانشجویی می‌توانند در گردآوری اطلاعات و خاطرات رزمندگان، شهدا و آزادگان نقش مؤثری داشته باشند و در سیر مراحل تولید کتب حوزه دفاع مقدس با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع  مقدس استان همکاری کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به کارکرد سفرهای کاروانی راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: با توجه به این‌که سفرهای راهیان نور لغو شده، می‌توان از  ظرفیت گروه‌های جهادی که در زمان ورود کاروان‌ها به مناطق عملیاتی به زائران خدمت رسانی می‌کردند، در مصاحبه‌های تاریخ شفاهی و دیگر مراحل تولید کتاب دفاع مقدس استفاده کرد.

وی با بیان اینکه لرستان بیش‌از ۱۰۰ شهید دانشجو تقدیم انقلاب اسلامی کرده، افزود: می‌توان فضای دانشگاه را به تمثال این شهدا مزین کرده و معنویت موجود در این مکان علمی و مقدس را دوچندان کرد.

رشیدی تأکید کرد: بعداز افتتاح باغ موزه دفاع مقدس استان غرفه‌هایی به نقش دانشگاه‌ها، شهدای دانشجو و کارکردهای دانشجویان در زمینه دفاع مقدس اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت یاب خریدینو

کلینیک روانشناسی عباس نادر

پشتیسار

سایت مدیر اکسپرت

خرید انکودر

زيرنويس سريال

همه چیز درباره خرید رپورتاژ آگهی

شیشه خودرو تهران

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز