کد خبر : 171153
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱:۴۰

رفع کمبود فضاهای آموزشی زنجان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان

رفع کمبود فضاهای آموزشی زنجان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان

ایسنا/زنجان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: کمبود فضاهای آموزشی زنجان با احداث بیش از ۷۰۰ کلاس با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان جبران می‌شود. رامین میرزایی ظهر امروز (۳ اسفندماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان اظهار کرد: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستا و توسعه پایدار

رفع کمبود فضاهای آموزشی زنجان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان

ایسنا/زنجان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: کمبود فضاهای آموزشی زنجان با احداث بیش از ۷۰۰ کلاس با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان جبران می‌شود.

رامین میرزایی ظهر امروز (۳ اسفندماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان اظهار کرد: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستا و توسعه پایدار روستا مورد مطالعه قرار گرفتند و این طرح به تصویب کارگروه زیربنایی استان رسیده است. سند آمایش سرزمین نیز در استان آماده تصویب بوده و اسناد مطالعه شهرستانی در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم تا اسناد مطالعاتی شهرستان‌ها نیز در سه ماهه نخست سال آینده به تصویب برسد، عنوان کرد: اکنون بخش‌ها و روستاها نیز دارای سند مطالعه هستند و با وجود این‌ها می‌توانیم بدانیم نقشه راه توسعه اقتصادی و اجتماعی استان چه خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان به کمبود فضاهای آموزشی به‌ویژه در شهرک‌های اقماری اشاره کرد و گفت: طبق دستور استاندار دستگاه‌های ذی‌ربط سعی دارند تا کمبود فضاهای آموزشی را به منظور رفع مشکلات اجتماعی، ترافیکی،زیست‌محیطی و … ناشی از آن در اسرع وقت برطرف کنند.

وی تصریح کرد: در این رابطه مقرر شده تا ظرف مدت سه سال، ۷۶۲ کلاس درس با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان به قیمت امروز احداث و کمبود فضاهای آموزشی را جبران کنیم و سرعت رشد کلاس را به سرعت افزایش شمار دانش‌آموزان نزدیک کنیم.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به تدوین مطالعات برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی، بیان کرد: این طرح با تحلیل وضعیت منابع طبیعی، زیستی، انسانی، اجتماعی، اقتصادی، زیرساختی روستاها و تبیین وضعیت نظام تولیدی، فضایی، سلسله مراتب سکونت‌گاهی، قابلیت‌ها و تنگناها تدوین شده است.

احمد خداوردی، شناسایی امکان‌سنجی ایجاد زنجیره‌های ارزش، تولید و خوشه‌های کسب و کار در روستاهای هدف، شناسایی و اولیوت‌بندی ظرفیت‌های روستا با تاکید بر برندسازی، جمع‌بندی ایده‌های مرتبط با طرح‌های کارآفرینی مرتبط با ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و محورهای تولید، تعیین و اولویت طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری با مقیاس کارکردی در سطح روستا، دهستان، بخش یا شهرستان و تعیین کمی هدف اشتغال، شناسایی بازارهای هدف تولیدات و خدمات و تعیین منابع مورد نیاز را از محورهای این سند برشمرد.

وی در مورد محورهای پیشران توسعه این طرح، تصریح کرد: فرآوری محصولات باغی همراه با برندسازی، احداث و توسعه فضاهای گلخانه‌ای و تولید پودر محصولات کشاورزی، ایجاد واحد بسته‌بندی و فرآوری گیاهان دارویی و اسانس‌گیری، تغییر الگوی کشت و توسعه محصولات کشاورزی چهار فصل و سایر موارد در این محور مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول، سهم بخش کشاورزی از طرح‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های مختلف را ۱۱۷۳ مورد عنوان کرد و گفت: بخش صنعت ۲۰۴ طرح، بخش خدمات ۱۸۹ طرح و گردشگری و صنایع‌دستی ۲۵۶ طرح را به خود اختصاص دادند.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان ادامه داد: اجرای این طرح‌های سرمایه‌گذاری برای ۴۱۰۴ نفر در بخش کشاورزی، ۱۴۴۷ نفر در بخش صنعت، ۷۰۸ نفر در بخش خدمات و ۸۳۵ نفر در بخش گردشگری و صنایع‌دستی اشتغال ایجاد می‌کند.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت یاب خریدینو

کلینیک روانشناسی عباس نادر

پشتیسار

سایت مدیر اکسپرت

خرید انکودر

زيرنويس سريال

همه چیز درباره خرید رپورتاژ آگهی

شیشه خودرو تهران

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز