کد خبر : 111462
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱:۵۷

دو اولویت سمنان برای تحقق رشد اقتصادی ۸درصدی

دو اولویت سمنان برای تحقق رشد اقتصادی ۸درصدی

ایسنا/سمنان استاندار و رئیس شورای برنامه ریزی استان از دو اولویت مهم این غستان در راستلی تحقق رشد اقتصادی بیش از ۸ درصدی خبر داد. ‍ سید محمدرضا هاشمی ، استاندار سمنان اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۱ دو اولویت بسیار مهم برای استان پیش بینی شده است که اولویت اول پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهور به

دو اولویت سمنان برای تحقق رشد اقتصادی ۸درصدی

ایسنا/سمنان استاندار و رئیس شورای برنامه ریزی استان از دو اولویت مهم این غستان در راستلی تحقق رشد اقتصادی بیش از ۸ درصدی خبر داد.

‍ سید محمدرضا هاشمی ، استاندار سمنان اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۱ دو اولویت بسیار مهم برای استان پیش بینی شده است که اولویت اول پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهور به استان سمنان با ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات و پروژه‌های اقتصادی و اولویت دوم تحقق رشد ۸.۵ درصدی استان در حوزه های مختلف اعم از صنعت ، معدن ، کشاورزی ، گردشگری و …است.

وی با اشاره به نقش مهم جهادکشاورزی از سازمان جهاد کشاورزی استان خواست: نسبت به دعوت از سرمایه گذاران هم استانی و همچنین سرمایه گذاران خارج از استان به منظور سرمایه گذاری در پروژه های حوزه کشاورزی اقدام کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه رشد ۸.۵ درصدی استان با تاکید بر افزایش حوزه بهره‌وری به انجام خواهد رسید ادامه داد: با توجه به خشکسالی های ۱۶ ساله گذشته ، استان سمنان با کمبود شدید منابع آبی روبروست و لذا می بایست در راستای بهره وری در حوزه کشاورزی اقدام لازم صورت گیرد.

وی یادآوری کرد: برای تحقق رشد در حوزه کشاورزی استان ، توسعه سطح زیر کشت محصولات کشاورزی مورد نظر نیست ، بلکه آنچه اهمیت دارد ، افزایش بهره‌وری در این بخش است.

هاشمی از مدیران جهادکشاورزی خواست: توسعه کشت گلخانه‌ای و استفاده از سیستم آبیاری نوین و تحت فشار ، بیش از پیش در برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گیرد. همچنین مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای استان ، نسبت به عقد تفاهم‌نامه مشترک همکاری با فرمانداری‌های استان اقدام کنند.

استاندار سمنان تصریح کرد: کمیته شناسایی اموال مازاد استان تشکیل و برخی اموال مازاد ادارات و دستگاه‌های اجرایی شناسایی شده اند.

هاشمی با اشاره به صادرات محصولات استان از دیگر مبادی گمرکی گفت: متاسفانه بالغ بر ۴۲ درصد از صادرات استان ، خارج از مبادی صادراتی استان صورت می گیرد که مدیر کل گمرک استان باید نسبت به تشکیل بانک اطلاعاتی صادرکنندگان اقدام و آنان را تشویق نماید تا صادرات خود را از مبادی استانی به انجام رساند

وی گفت: پرداخت سهم تسهیلات در بخش کشاورزی در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۱.۲ درصد و این میزان در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ به ۶.۸ درصد کاهش یافته و این درحالی است که هنوز برخی از بانک‌های استان نسبت به پرداخت تسهیلات حوزه کشاورزی اقدام نکرده‌اند و لذا باید علت عدم پرداخت تسهیلات در این حوزه مشخص شود.

وی با بیان اینکه باید به نقش دانشگاه ها در جهت رشد اقتصادی استان توجه بیشتری صورت گیرد گفت: در همین راستا پیشنهاد می‌شود تا از این پس در جلسات ستاد برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان از دو نفر از اساتید و صاحب نظران دانشگاههای استان دعوت بعمل آید.‌

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت یاب خریدینو

کلینیک روانشناسی عباس نادر

پشتیسار

سایت مدیر اکسپرت

خرید انکودر

زيرنويس سريال

همه چیز درباره خرید رپورتاژ آگهی

شیشه خودرو تهران

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز