کد خبر : 111702
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲:۲۸

خواف، کاخک و بردسکن بیشترین بارندگی شب گذشته را داشتند

خواف، کاخک و بردسکن بیشترین بارندگی شب گذشته را داشتند

عکس آرشیوی است ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بارندگی‎های شب گذشته کم‌تر از بارندگی‎های قبل بود؛ بیشترین میزان بارندگی 18 میلیمتر مربوط به خواف و سپس کاخک با 17.5 میلیمتر و بردسکن نیز با 17 میلیمتر بوده است. حجت‌علی شایان‌فر در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: تا کنون بر اثر تگرگ

خواف، کاخک و بردسکن بیشترین بارندگی شب گذشته را داشتند
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بارندگی‎های شب گذشته کم‌تر از بارندگی‎های قبل بود؛ بیشترین میزان بارندگی 18 میلیمتر مربوط به خواف و سپس کاخک با 17.5 میلیمتر و بردسکن نیز با 17 میلیمتر بوده است.

حجت‌علی شایان‌فر در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: تا کنون بر اثر تگرگ و باران شب گذشته خسارت سنگینی گزارش نشده اما در محدوده خلیل‎آباد و بردسکن بر اثر تگرگ خسارت‎هایی به بخش کشاورزی وارد شده است.

وی ادامه داد: قطعا برآورد میزان خسارت توسط کارشناسان بخش کشاورزی به چند روز زمان نیاز دارد، خوشبختانه در سامانه بارشی شب گذشته هیچ گونه تلفات جانی و جراحتی گزارش نشده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در ابتدای این سامانه گزارشی از آبگرفتگی به خصوص در شهرهای جنوبی و خواف و تربت‌حیدریه و بجستان و گناباد داشتیم، که با حضور به موقع نیروها رفع گردید.

وی مطرح کرد: در سامانه بارشی دو روز گذشته خسارت‎هایی به چند واحد مسکونی، بخش کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، تاسیسات شهری و راه وارد شد که ارزیابی و پیگیری می‎شود.

شایان‌فر بهار را فصل ناپایداری جوی توصیف و بیان کرد: در این فصل بارش باران رگباری و شدت آن بسیار زیاد است به طوری که در مدتی کوتاه حجم بسیار زیاد آب را در معابر و مسیل‌ها جاری می‌کند که یک رخداد طبیعی حادثه‌ساز است بنابراین مردم باید خیلی دقت کنند تا از بروز حادثه جلوگیری شود.

وی گفت: اگر هر کدام از این سامانه‎ها به خصوص سامانه‌هایی که از بخش‎های جنوبی حرکت می‎کند، مستقر شود میزان آب و رطوبت آن بسیار است، چون در جاهایی که به صورت طوفان تندری و رعد و برق اتفاق می‎افتد حجم بارش در مدت زمان کمی خواهد بود به همین علت نگران این وضعیت هستیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در این گونه سامانه‎ها همواره نگران اماکن تفرجگاهی هستیم، طی سال‌های گذشته در ایام نوروز اگر تلفاتی هم داشته‎ایم مربوط به این نقاط بوده، اما امسال چون راه ورود تمامی نقاط تفرجگاهی بسته شده و مردم هم رعایت می‎کنند، خسارت‎ها پایین آورده شده است.

وی ادامه داد: به دلیل تجربیاتی که از سال‌های قبل داشته‎ایم بسیاری از مسیل‎های پرخطر از جمله منطقه کلات، نیشابور، بردسکن، خلیل‎آباد و… لایروبی شده که این اقدام کمک بزرگی در رد شدن روان‌آب‌ها بدون برجای گذاشتن خسارت‎های سنگین شده است.

شایان‌فر با بیان اینکه در برخی از نقاط شهری که می‎دانستیم امکان بروز مشکلاتی در زمان بارندگی وجود خواهد داشت تجهیزات، ماشین‎آلات و نیروها مستقر شده‌اند، عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم از این بارندگی‎ها استفاده کنیم.

وی گفت: اکنون بسیاری از سدها و بندها در حال آبگیری هستند، تا بتوانیم فصل خوبی داشته باشیم، اگر چه تا پایان اسفندماه بارندگی‎ها یک درصد و نسبت به بلند مدت بسیار کاهش داشت، اما بارندگی‎های چند روز اخیر موجب گردید وضعیت بهتر و مثبت شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی از شهروندان خواست؛ در زمان بارندگی و به خصوص رعد و برق احتیاط لازم را داشته و از حریم و بستر رودخانه‌ها دور شوند، همچنین دامداران از رفتن به ارتفاعات و حرکت در مسیل رودخانه به جد پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: بر اثر بارندگی و سیل سال گذشته خسارت‎های بسیاری در بخش‎های مختلف بر جای گذاشته شد، در بخش مسکن نیز به بیش از سه هزار واحد خسارت وارد شد که تمامی آن‌ها احداث و تمامی تسهیلات تامین گردید، در بخش کشاورزی نیز حدود 58 میلیارد تومان اعتبار به حساب جهاد کشاورزی واریز و به تمامی خسارت دیدگان فروردین‎ماه نیز مطابق دستورالعمل پرداخت شد، در بخش تاسیسات زیربنایی نیز حدود 9 میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه‎ها، 23 میلیارد تومان هم در یک مرحله و 34 میلیارد نیز برای زیرساخت‌های بخش کشاورزی توزیع گردید.

شایان‌فر گفت: سال گذشته به رغم تمامی محدودیت‎ها تقریبا کمبود اعتباری نداشتیم، از شهروندان نیز می‌خواهیم به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت یاب خریدینو

کلینیک روانشناسی عباس نادر

پشتیسار

سایت مدیر اکسپرت

خرید انکودر

زيرنويس سريال

همه چیز درباره خرید رپورتاژ آگهی

شیشه خودرو تهران

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز