کد خبر : 85165
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱:۲۷

برآورد خسارت ۴۰۰ هکتاری آتش سوزی جنگلهای نارک گچساران

برآورد خسارت ۴۰۰ هکتاری آتش سوزی جنگلهای نارک گچساران

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد یک فعال محیط زیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برآورد اولیه از میزان خسارات وارده ناشی از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع «نارک» گچساران بیش از ۴۰۰ هکتار است. آرش نیکخو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: با توجه به اینکه وزش باد شدید داشته ایم، چهار روزه آتش ادامه دارد و برخی از

برآورد خسارت ۴۰۰ هکتاری آتش سوزی جنگلهای نارک گچساران

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد یک فعال محیط زیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برآورد اولیه از میزان خسارات وارده ناشی از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع «نارک» گچساران بیش از ۴۰۰ هکتار است.

آرش نیکخو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: با توجه به اینکه وزش باد شدید داشته ایم، چهار روزه آتش ادامه دارد و برخی از محیط ها صاف و هموار بوده تاکنون برآورد اولیه حاکی از اینست که بیش از ۴۰۰ هکتار این آتش سوزی به جنگل‌ها و مراتع استان در شهرستان گچساران خسارت زده است.
وی با بیان اینکه از مسئولان استان درخواست می شود که از استان‌های همجوار و ورود نیروهای زبده ارتش کمک بگیرند چراکه نیروهای نظامی ورزید و زبده هستند و خیلی بهتر می‌توانند به مهار و خاموش کردن آتش کمک کنند.
این فعال محیط زیستی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آتش جنگل‌های «نارک»گچساران از کنترل استان کهگیلویه و بویراحمد خارج شده است.
نیک‌خو تصریح کرد: آتش که از ساعت ۲۳ پنجشنبه شروع شده، به منطقه حفاظت شده خامی هم رسیده و مناطق حفاظت شده از اهمیت دوچندانی بدلیل حیات وحش غنی که دارند، برخوردار است
وی ادامه داد: بیشتر مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد جنگلی، کوهستانی و صعب العبور است که در مرکز قاچاق ذغال به سمت سایر استان‌هاست.
این فعال محیط زیست عنوان کرد: علت تعداد زیاد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد بخاطر قاچاق ذغال و چوب است.
نیک‌خو بیان کرد: البته باید در زمینه فرهنگ سازی و آموزش اکولوژی جنگل‌های استان به مردم اقدامات موثری انجام شود و امور عشایر، منابع طبیعی و محیط زیست بحث تعارض با جوامع محلی را حل کنند.

گفتنی است که آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات منطقه «نارک»در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد از ساعت ۲۳ پنجشنبه شب آغاز شده و پس از حدود ۶۹ ساعت تلاش از زمین و هوای نیروها بعلت وزش باد شدید، دمای هوای ۵۰ درجه سانتیگراد، سخت گذر و صعب العبور بودن منطقه و شیب تند همچنان این آتش خاموش نشده بود و ادامه دارد. همچنین از ساعت ۱۹ شب گذشته نیز یک آتش سوزی دیگر در جنگل‌های منطقه حفاظت شده خامی گچساران شروع شده و همچنان ادامه دارد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قیمت یاب خریدینو

کلینیک روانشناسی عباس نادر

پشتیسار

سایت مدیر اکسپرت

خرید انکودر

زيرنويس سريال

همه چیز درباره خرید رپورتاژ آگهی

شیشه خودرو تهران

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز