کد خبر : 208992
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

خبرهای خوب، شناسایی ارقام مقاوم به تنش‌های محیطی در مرکز بزرگترین تولید کننده نهال

خبرهای خوب، شناسایی ارقام مقاوم به تنش‌های محیطی در مرکز بزرگترین تولید کننده نهال

  خبرهای خوب، شناسایی ارقام مقاوم به تنش‌های محیطی در مرکز بزرگترین تولید کننده نهال انجام شده‌ است، نهال‌ صلاح شده به عنوان نتیجه فعالیت‌های برنامه‌ ریزی‌ شده و طولانی‌ مدت هستند، این نهال‌ها در زمینه ژنتیک گیاهان، توانایی‌های بهبود یافته داشته و مقاومت بیشتری در برابر تنش‌های محیطی دارند، این تغییرات قابلیت‌ها و خصوصیاتی

 

خبرهای خوب، شناسایی ارقام مقاوم به تنش‌های محیطی در مرکز بزرگترین تولید کننده نهال انجام شده‌ است، نهال‌ صلاح شده به عنوان نتیجه فعالیت‌های برنامه‌ ریزی‌ شده و طولانی‌ مدت هستند، این نهال‌ها در زمینه ژنتیک گیاهان، توانایی‌های بهبود یافته داشته و مقاومت بیشتری در برابر تنش‌های محیطی دارند، این تغییرات قابلیت‌ها و خصوصیاتی که می‌توانند گیاه را در برابر عوامل محیطی آسیب‌ زننده، مانند خشکی، حشرات آفت‌زا، بیماری‌ها، شوری خاک و آلودگی‌های محیطی دیگر، مقاومت‌تر کنند؛ تکثیر و فروش نهال اصلاح شده توسط نهالستان معتبر باعث شده در مناطقی که سال‌های گذشته بخاطر تنش‌های محیطی بایر بوده باغات تجاری احداث شود، همچنین هزینه نگهداری و مراقبت از باغ در طول سال کاهش یابد.

تاثیر تنش‌های مفید محیطی بر روی رشد و عملکرد باغات میوه

یکی از مراحل مهم برای احداث باغ تجاری و مدرن شناسایی کردن اکوسیستم منطقه است، خرید نهال به صورت کورکورانه و کاشتن آن در محیط هیچ کمکی به باغدار نخواهد کرد، یک کشاورز باید تمامی جوانب مثبت و منفی اکوسیستم منطقه را بررسی کرده و تنش‌های مهم آن را تشخیص دهد، چون تنش‌های محیطی چچ به شکل های مختلفی بر رشد درختان میوه تاثیر می‌گذارند.

عملکرد تاثیر بر نهال میوه
کمبود ذخایر آبی کمبود آب رشد و توسعه ریشه ها را محدود کرده و باعث خشکی و پژمردگی شاخه و برگ‌ها می‌شود.
عدم تأمین کافی نور درختان میوه برای رشد و پرورش به نور کافی نیاز دارند، عدم تأمین نور کافی منجر به کمبود عملکرد کلروفیل، کاهش رشد و عدم تولید میوه های مطلوب می‌شود.
دما دماهای بسیار سرد یا بسیار گرم مانع از رشد طبیعی نهال جوان تازه کاشته شده می‌شود، برخی از درختان میوه به دماهای منفی حساس بوده و در صورت بروز سرمازدگی خشک می‌شوند، دماهای بسیار گرم منجر به خشک شدن خاک و ریشه آنها می‌شود.
محتوای آب و خاک خاک‌های فقیر و بدون عناصر ضروری، کمبود مواد مغذی روی رشد درختان میوه تأثیر منفی گذاشته و کیفیت میوه‌های تولیدی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
آلودگی هوا تماس با آلودگی های محیطی مانند دود، گازها و سموم  رشد درختان میوه را کند کرده و بهره وری درخت میوه را در تولید میوه‌ها کاهش می‌دهد.
بیماری‌ها و آفات آفاتی از قبیل قارچ، باکتری، سوسک و سایر آفات درختانی که سیستم دفاعی ضعیف را داشته آلوده کرده و باعث مرگ خاموش آنها می‌شود.

اقدامات پیشگیرانه برای خنثی کردن تنش‌های محیطی

بهتر است به عنوان یک کشاورز اقدامات پیشگیرانه برای خنثی کردن تنش‌های محیطی را بشناسید، برای جلوگیری از تأثیر تنش های محیطی بر رشد درختان میوه، دقت بیشتری در شرایط آب و هوایی، محتوای آب و خاک و مدیریت بیماری‌ها و آفات لازم است، همچنین کشاورزان در خرید نهال دقت کافی داشته باشند تا نهال‌های مقاوم را خریداری کنند که سازگاری بیشتری با محیط داشته باشد، البته از نظر مهندسین کشاورزی گزینه مناسب برای باغداران خرید نهال اصلاح شده است.

نهال‌های اصلاح شده توسط تکنیک‌ها و روش‌های مختلف جهت بهبود و تغییرات بهتر در ژنوتیپ‌های طبیعی تولید می‌شوند،  این تغییرات می‌تواند بهبود رشد و عملکرد نهال را افزایش داده و آنها را در برابر تنش‌های محیطی مقاومت‌تر کند، برای شناختن بهتر انواع نهال اصلاح شده برای مناطق گرمسیری و سردسیری به سایت تخصصی paliznahal.ir مراجعه کرده و با کارشناسان نهالستان پالیز نهال در ارتباط باشند.

دلایل علمی برای خرید نهال اصلاح شده

ما در ادامه مقاله می‌خواهیم دلایل علمی برای خرید نهال اصلاح شده ارائه دهیم، برخی از نهال‌های اصلاح شده قادر به تحمل شرایط خشکی و کم‌آبی بهتری هستند چون در این نهال‌ها، توانایی ذخیره آب در بافت‌های آنها را ارتقاء یافته و قدرت نهال اصلاح شده را در مقابل تبخیر آب از سطح برگ‌ها افزایش داده‌اند.

همین امر باعث افزایش مقاومت نهال به شرایط حرارتی شده است، برخی از نهال‌های اصلاح شده قادر به تحمل دماهای بالا یا پایین‌تری هستند، این تغییرات شامل تغییر در سرعت رشد، روزنه‌های برگ‌ها، ساختار بافت‌ها و فن‌ژولوژی گیاهان بوده و باعث شده تا نهال توانایی بقا بیشتری در شرایط دماهای حاد داشته باشد.

از دیگر تنش‌هایی که باعث صدمه به درختان می‌شود تنش‌های شیمیایی مخصوصاً در خاک است، برخی از نهال‌های اصلاح شده می‌توانند مقاومت بیشتری در برابر تنش‌های شیمیایی مانند شوری خاک، ph یا عملکرد بدون مشکل در خاک‌های آلوده به مواد سمی را داشته باشند، نهال‌های اصلاح شده بهبودهای ژنتیکی خاصی دارند که آنها را قادر به مقاومت به تنش‌های محیطی می‌کند.

چرا سیستم دفاعی نهال اصلاح شده قوی‌تر است؟

در پاسخ به سوال « چرا سیستم دفاعی نهال اصلاح شده قوی‌تر است؟» باید مستندات علمی داشته باشیم، دلایل علمی برای مقاومت نهال‌های اصلاح شده شامل موارد زیر هست:

  • تغییرات در ژنوم:

با استفاده از تکنیک‌های ژنتیکی ، ژنتیک این گیاهان به نحوی تغییر می‌کند که به آنها اجازه می‌دهد تا با تنش‌های محیطی برخورد نمایند، برخی از تغییرات ژنتیکی باعث ایجاد یا افزایش تولید فاکتورهای مقاومت بوده و به پاسخ گیاه در برابر تنش‌های محیطی کمک می‌کند.

  • افزایش خصوصیات فیزیولوژیکی :

تغییرات ژنتیکی باعث افزایش سطوح یا فعالیت آنزیم‌ها یا تولید مواد دفاعی در گیاه شده و این امر به تنهایی می‌تواند به افزایش سیستم دفاعی نهال در برابر تنش‌های محیطی کمک کند.

  • ایجاد مقاومت مبتنی بر مسیرهای سیگنالیزاسیون:

تغییرات ژنتیکی مسیرهای سیگنالیزاسیون جدید در گیاه را ایجاد می‌کند، این مسیرهای سیگنالیزاسیون به گیاه اجازه می‌دهند تا در برابر تنش‌های محیطی انواع بیماری‌ها واکنش‌های قوی‌تری داشته باشد.

  • افزایش تولید مواد دفاعی:

تغییرات ژنتیکی تولید مواد دفاعی در گیاه مانند آنتی‌اکسیدان‌ها، فیتوپروتکتین‌ها و سایر مواد دفاعی را افزایش می‌دهد، به خاطر همین فروش نهال اصلاح شده به به باغداران کمک می‌کند تا سود سالیانه خود را تا چند برابر افزایش دهند.

معتبرترین سایت در زمینه خرید انواع نهال بادام، میوه و گردو سایت پالیز نهال به ادرس “paliznahal.ir” می باشد. Paliznahal.ir با در اختیاز داشتن کادر مجرب و حرفه ای و نهالستان های تخصصی جهت خرید انواع نهال به مرجع اصلی خرید نهال، نهالستان تبدیل شده است.

علاوه بر آن می توانید با مراجعه به paliznahal و شرکت پالیز نهال از قیمت نهال مانند نهال گردو مطلع شده و خرید خود را نهایی کنید.

کلام آخر

البته کشاورزان و مصرف کنندگان به این مسئله توجه داشته باشند که خرید نهال اصلاح شده هیچ تاثیر منفی بر روی کیفیت میوه تولید شده نخواهد داشت، باغداران با مراجعه به سایت نهالستان‌های معتبر بیشتر با نهال اصلاح شده آشنا شده و با قیمت نهال را در سال ۱۴۰۲ را آگاه می ‌شوند.

 

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8magazine

نگین 100

نگین فارسی

قیمت یاب خریدینو

کلینیک روانشناسی عباس نادر

پشتیسار

خرید انکودر

زيرنويس سريال

همه چیز درباره خرید رپورتاژ آگهی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز