الگوریتم گوگل: چگونه کار می کند و 5 فاکتور کلیدی آن چیست؟
الگوریتم جستجوی گوگل یک سیستم پیچیده است که به گوگل اجازه می دهد مرتبط ترین صفحات را برای یک جستجوی خاص پیدا کند، رتبه بندی کند و برگرداند. به طور دقیق، کل سیستم رتبه بندی از الگوریتم های متعددی تشکیل شده است که عوامل مختلفی مانند کیفیت، ارتباط یا قابلیت استفاده صفحه را در نظر
الگوریتم جستجوی گوگل یک سیستم پیچیده است که به گوگل اجازه می دهد مرتبط ترین صفحات را برای یک جستجوی خاص پیدا کند، رتبه بندی کند و برگرداند.
به طور دقیق، کل سیستم رتبه بندی از الگوریتم های متعددی تشکیل شده است که عوامل مختلفی مانند کیفیت، ارتباط یا قابلیت استفاده صفحه را در نظر می گیرند.
عوامل زیادی وجود دارد که در آن نقش دارند.
ما از طریق 5 حوزه اصلی (که به طور رسمی توسط Google فهرست شده است) را بررسی خواهیم کرد که بر نتایجی که برای یک جستجوی خاص بازگردانده می شود تأثیر می گذارد:
1. معنی پرس و جو
برای بازگرداندن نتایج مرتبط، گوگل باید بفهمد که کاربر دقیقاً به دنبال چه چیزی است و هدف او از جستجو چیست.
آنها باید چیزهای مختلفی را درک و ارزیابی کنند:
- معنی کلمات – کلمات استفاده شده در زبان طبیعی دقیقا به چه معنا هستند؟
- هدف جستجو در پشت پرس و جو – کاربر با استفاده از پرس و جوی خاص چه می خواهد – تعریف، بررسی، خرید، یافتن یک وب سایت خاص؟
- نیاز به تازگی محتوا – آیا پرسش به زمان حساس است و به اطلاعات تازه نیاز دارد؟
گاهی اوقات بسیار ساده است. اگر شخصی از عبارت جستجوی «خرید آیفون جدید» استفاده کند، از همه جنبهها کاملاً واضح است – معنی، هدف و نیاز به تازگی.
اما گاهی اوقات، به ویژه با پرس و جوهای عمومی، درک منظور کاربر دقیقاً دشوار است. در این موارد، گوگل بهترین نتایج را نشان میدهد، اما انتخابهای دیگری را ارائه میدهد که به تعیین نتایج جستجو کمک میکند.
2. ارتباط صفحات
ثانیاً، موتور جستجو باید پیدا کند که چه صفحاتی با پرس و جوی جستجو مرتبط هستند. به عبارت دیگر – برای یافتن صفحاتی که به درخواست جستجوی کاربر به بهترین شکل ممکن پاسخ می دهند.
این کار را با خزیدن و نمایه سازی منظم تمام وب سایت های موجود در اینترنت و تجزیه و تحلیل محتوای آنها انجام می دهد.
نقش کلیدی را کلمات کلیدی ایفا می کنند. اگر عبارت جستجو و عبارات مرتبط با عبارت جستجو در صفحه ظاهر شود، احتمال اینکه صفحه برای کاربر مرتبط باشد زیاد است.
3. کیفیت محتوا
احتمالاً میلیونها صفحه برای هر عبارت جستجو وجود دارد، بنابراین Google باید آنهایی را که محتوای باکیفیت ارائه میدهند اولویت بندی کند و نشان دهد:
- تجربه و تخصص
- اقتدار
- امانت
یکی از عناصر کلیدی به اصطلاح الگوریتم PageRank است که کیفیت و کمیت لینک هایی را که به یک صفحه اشاره می کنند را در نظر می گیرد.
4. قابلیت استفاده از صفحات
اکنون که گوگل ارتباط و کیفیت محتوا را پوشش داده است، آنها باید مطمئن شوند که وب سایت از قابلیت استفاده و کاربرپسندی خوبی برخوردار است.
این شامل جنبه های فنی مانند:
- پاسخگویی صفحه
- ظاهر صحیح در تمام مرورگرها
- سرعت صفحه
- امنیت وب سایت
اینها ممکن است مهم ترین عوامل نباشند، اما مطمئناً زمانی که سایر عوامل (مانند ارتباط و کیفیت) برابر باشند، در نظر گرفته می شوند.
5. زمینه و تنظیمات
آخرین اما نه کم اهمیت، نتایج جستجو به شدت تحت تأثیر شرایط فردی و ترجیحات کاربر است.
این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- موقعیت مکانی کاربر
- تاریخچه جستجوها
- تنظیمات جستجو
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰