کد خبر : 208885
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

نتایج غنی چیست؟

نتایج غنی چیست؟

  به گزارش سایت بای رپورتاژ و به نقل از سایت تاسوس با گذشت زمان، گوگل روش خود را برای واکشی و نمایش محتوا در نتایج جستجوی خود تکامل داده است. اکنون، شما فقط تکه‌های پیوند آبی معمولی را که صفحات موتور جستجو را پر می‌کنند، نخواهید دید. در عوض، عناصر تعاملی و گرافیکی را

 

به گزارش سایت بای رپورتاژ و به نقل از سایت تاسوس با گذشت زمان، گوگل روش خود را برای واکشی و نمایش محتوا در نتایج جستجوی خود تکامل داده است. اکنون، شما فقط تکه‌های پیوند آبی معمولی را که صفحات موتور جستجو را پر می‌کنند، نخواهید دید. در عوض، عناصر تعاملی و گرافیکی را در زیر بیشتر پیوندها مشاهده خواهید کرد – به نام نتایج جستجوی غنی.

در این راهنمای دقیق، ما توضیح خواهیم داد که نتایج غنی چیست، چگونه برای وب سایت شما مفید هستند و چگونه سئو سایت شما را افزایش می دهند. علاوه بر این، ما نشانه گذاری طرح واره را تعریف می کنیم و نشان می دهیم که چگونه داده های ساختار یافته را به وب سایت جوملا خود اضافه کنید.

 

نتایج غنی چیست؟

Rich Results نتایج جستجوی بهبود یافته بصری است که حاوی اطلاعات بیشتری نسبت به یک نتیجه جستجوی معمولی است. به آن نتایج غنی می گویند زیرا نتایج جستجوی «غنی تر» را نمایش می دهد و جزئیات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

 

به عنوان مثال، وقتی کاربری برای «رستوران‌های نزدیک من» جستجو می‌کند، Google کسب‌وکارهای محلی و رستوران‌های محلی اطراف را با نظرات و رتبه‌بندی‌ها بر اساس مکانشان به او نشان می‌دهد.

 

یک نتیجه جستجوی استاندارد عنوان را به رنگ آبی و URL و توضیحات متا را به رنگ سیاه نشان می دهد. در مقابل، نتایج غنی معمولاً تصاویر و اطلاعات اضافی مانند رتبه‌بندی‌ها، رأی‌ها، دستورالعمل‌ها، قیمت‌ها، سهام، ویدیوها، محصولات و انواع دیگر محتوا را نشان می‌دهند.

 

همانطور که در بالا نشان داده شد، یک نتیجه غنی برای یک دستور غذا ممکن است شامل زمان‌بندی آماده‌سازی، لینک‌های سایت، رتبه‌بندی و رای‌هایی باشد که توسط سایر کاربران داده شده است.

 

تمام اطلاعات اضافی نمایش داده شده در نتایج جستجو از داده های ساختار یافته صفحه استخراج می شود. در بخش داده‌های ساختاریافته بیشتر بحث خواهیم کرد.

 

اگر اصطلاح Rich Results برای شما ناآشنا به نظر می رسد، ممکن است اصطلاحات Rich Cards، Rich Snippets یا Enriched Results را شنیده باشید – همه این اصطلاحات در گذشته به جای نتایج غنی استفاده می شدند. برای حل و فصل همه چیز، گوگل تصمیم گرفت از Rich Results به عنوان اصطلاح ترجیحی استفاده کند.

 

نرخ کلیک (CTR) خود را بهبود بخشید

نتایج غنی باعث می‌شود فهرست شما در نتایج جستجو در برابر رقبای شما با افزایش ظاهر آن متمایز شود و می‌تواند CTR را در هنگام جستجوی محصولات و خدمات خاص بهبود بخشد.

 

فهرست‌های غنی شامل جزئیات بیشتری هستند که در غیر این صورت در فهرست جستجو قابل مشاهده نیستند. تصاویر، بررسی ستاره ها، در دسترس بودن محصول، قیمت و سایر ویژگی های چشم نواز توجه کاربران را به خود جلب می کند و آنها را به کلیک بر روی پیوند ترغیب می کند و در نتیجه CTR بالایی دارد.

 

همچنین، مقاله ژورنال موتور جستجو اشاره می کند که بیش از 4.5 میلیون پرس و جو برای یافتن کاربران در 58٪ مواقع روی نتایج غنی کلیک می کنند، در مقایسه با CTR 41٪ برای نتایج غیر غنی.

 

ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید

نتایج جستجوی غنی از نظر بصری جذاب‌تر از فهرست‌های نتایج جستجوی معمولی هستند، که توجه جستجوگران را جلب می‌کند و نرخ کلیک را افزایش می‌دهد.

هرچه CTR شما بالاتر باشد، احتمال اینکه کسی از طریق لینک کلیک کرده و وارد سایت شما شود، در نهایت ترافیک ارگانیک بیشتری را تجربه می کند، بیشتر می شود.

 

با جستجوگران اعتماد و اعتبار ایجاد کنید

رتبه‌بندی‌ها و بررسی‌ها با نشان دادن اینکه چگونه با کاربران خود رفتار می‌کنند، به تعیین اینکه کدام سایت‌ها قابل اعتماد هستند یا خیر کمک می‌کنند.

 

اگر وب سایت شما به عنوان یک قطعه غنی با رتبه بندی و بررسی ارائه شود، شانس بیشتری برای تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد برای کاربران دارد.

 

این به این دلیل است که رتبه‌بندی‌ها و بررسی‌های آنلاین یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین اینکه آیا شخصی به یک وب‌سایت خاص اعتماد دارد یا خیر، در نظر گرفته می‌شود.

 

نرخ پرش سایت را کاهش می دهد

اگر بازدیدکنندگان بدون یافتن اطلاعات مورد نظر خود فوراً صفحه را ترک کنند، نرخ پرش بالا رخ می دهد.

 

در نتایج غنی، به کاربران مرتبط ترین جزئیات مربوط به پرس و جوهایشان ارائه می شود. با انجام این کار، جستجوگران به راحتی می توانند اطلاعات مهم را در صفحات جستجو پیدا کنند، در زمان آنها صرفه جویی می شود و می دانند که آیا ارزش کلیک کردن روی پیوند را دارد یا خیر. این باعث می شود آنها مدت بیشتری در سایت شما بمانند، تجربه ناوبری وب کاربران را افزایش می دهد و نرخ پرش را کاهش می دهد.

 

تبدیل ها را افزایش می دهد

نتایج غنی یک راه عالی برای بهبود تبدیل در وب سایت شما با ارائه توضیحات دقیق از محصولات یا خدمات در نتایج جستجو هستند.

 

به زبان ساده، نتایج غنی CTR را افزایش می‌دهد، که منجر به ترافیک بیشتر می‌شود و ترافیک بیشتر به معنای تبدیل بیشتر است.

 

سئو را بهبود می بخشد

اگرچه شواهد ملموسی وجود ندارد که نشان دهد نتایج غنی و داده‌های ساختاری مرتبط با آنها به رتبه‌بندی بالا در جستجو کمک می‌کند، حتی جان مولر از گوگل نیز می‌گوید که قطعه‌های غنی به عنوان یک عامل رتبه‌بندی رسمی در نظر گرفته نمی‌شوند.

 

با این حال، نتایج غنی، نرخ کلیک را بهبود می بخشد و نرخ پرش را کاهش می دهد، که دو معیار مهمی هستند که گوگل برای تعیین موفقیت یک وب سایت از آنها استفاده می کند.

 

ما توضیح داده‌ایم که نتایج غنی چیست و چگونه می‌توانند در بهبود رتبه‌بندی سایت، سئو، CTR و غیره مفید باشند.

 

اکنون ممکن است تعجب کنید که چگونه Google می‌داند چه چیزی را در نتایج غنی واکشی کند، کدام بخش از اطلاعات محتوای صفحه وب مربوط به عبارت‌های جستجو است و می‌تواند به عنوان نتایج غنی نمایش داده شود.

 

چه کسی به موتورهای جستجو می گوید که این اطلاعات مربوط به یک دستور غذا است، این یک بررسی است، یا این یک صفحه سؤالات متداول است؟

 

در اینجا Structured Data و Schema در نقش قرار می گیرند.

 

موتورهای جستجو در نهایت ربات هستند. آنها نمی توانند زبان انسان را بفهمند یا محتوای سایت را به روش ما بخوانند.

 

افزودن محتوای وب سایت ها در قالب ساختاری مناسب با استفاده از Schema Markup این کار را آسان می کند و به موتورهای جستجو اجازه می دهد محتوای سایت ما را بهتر بخوانند و درک کنند.

 

اکنون بیایید درک کنیم که داده های ساختاریافته چیست و چگونه Schema Markup را در وب سایت خود پیاده سازی می کنید.

 

داده های ساخت یافته چیست؟

داده های ساختاریافته یک فرمت استاندارد برای ارائه اطلاعات در مورد یک صفحه و شناسایی محتوای صفحه است. هدف اصلی داده های ساختاریافته آسان کردن موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ یا یاهو است! برای درک بهتر مطالب شما

 

وقتی انواع خاصی از محتوا را با داده های ساختاریافته علامت گذاری می کنید، ممکن است گوگل نتایج غنی از سایت شما را در نتایج جستجو نشان دهد.

 

این فرآیند تشکیل یک قالب داده ساختاریافته برای محتوای وب سایت با افزودن کد در یک واژگان استاندارد، یعنی Schema.org انجام می شود.

 

Schema.org چیست؟

Schema.org یک واژگان استاندارد وب منبع باز جهانی است که موتورهای جستجو را قادر می سازد محتوای وب سایت شما را در SERP ها درک و ارائه کنند. نشانه گذاری طرحواره به بهبود حضور آنلاین شما کمک می کند و به موتورهای جستجو کمک می کند تا بدانند چه می خواهید بگویید و چگونه می خواهید آن را نشان دهند.

با پیاده سازی واژگان Schema.org، خوانایی صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو بهبود می بخشید. این امر به موتورهای جستجو امکان می دهد محتوای شما را بهتر درک کنند و نتایج بهتری را بر اساس محتوایی که ارائه می دهید نشان دهند.

 

اکنون که می‌دانید، داده‌های ساختاریافته و نشانه‌گذاری طرحواره نقشی حیاتی در دریافت محتوای سایت شما در نتایج Rich دارند. یک سوال در ذهن همه ایجاد می شود: چگونه می توانم نشانه گذاری داده های ساخت یافته را به وب سایت خود اضافه کنم؟

 

در پایان

نتایج غنی یک راه عالی برای بهبود موقعیت شما در SERP و افزایش CTR است.

 

امیدوارم این راهنما به شما درک بهتری از نتایج غنی بدهد و اینکه چگونه می توانید داده های ساختاریافته را پیاده سازی کنید تا محتوای سایت خود را در نتایج غنی نشان دهید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8magazine

نگین 100

نگین فارسی

قیمت یاب خریدینو

کلینیک روانشناسی عباس نادر

پشتیسار

خرید انکودر

زيرنويس سريال

همه چیز درباره خرید رپورتاژ آگهی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز