شایستگی حرکتی ۵۰۰ نوآموز دختر و پسر استان یزد ارزیابی میشود
ایسنا/یزد معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از ارزیابی شایستگی حرکتی ۵۰۰ نوآموز دختر و پسر استان یزد در قالب برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی ورود به دبستان در سال تخصیلی جدید خبر داد. «مصطفی خلیلی» در جریان بازدید از مرکز سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه سنجش هشتم
ایسنا/یزد معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از ارزیابی شایستگی حرکتی ۵۰۰ نوآموز دختر و پسر استان یزد در قالب برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی ورود به دبستان در سال تخصیلی جدید خبر داد.
«مصطفی خلیلی» در جریان بازدید از مرکز سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه سنجش هشتم شهریور، در گفتوگو با ایسنا گفت: سنجش ویژگیھای حرکتی، نیازسنجی و ثبت اطلاعات پایه حرکتی نوآموزان در بدو ورود به دبستان، میتواند در جهت کیفیتبخشی به اجرای درس تربیتبدنی با ھدف بهبود ارتقاء سواد بدنی و کشف نقاط قوت و ضعف حرکتی نوآموزان پیش از دبستان، موثر بوده و بستری برای رشد و توسعه ساحتھای تعلیم و تربیت را فراھم کند.
وی افزود: در همین راستا و به پیشنهاد معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، طرح ارزیابی شایستگی حرکتی ویژه نوآموزان بد ورود به دبستان ابلاغ شد که در استان یزد مقرر شد در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با همکاری معاونت تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش و پرورش استان وآموزش و پرورش استثنایی برای ۵۰۰ نوآموز دختر و پسر بدو ورود به دبستان ھمزمان با طرح سنجش انجام شود.
به گفته خلیلی، در این طرح، چهار مولفه شامل تعادل ایستا و پویا، هماهنگی بینایی حرکتی، چابکی و استقامت عضلانی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و اگر دانش آموزی دچار اختلال حرکتی باشد به پایگاه های ذیربط ارجاع و خانواده آنها پیگیر رفع و اصلاح حرکتی دانش آموز خود میشود.
این مسئول در پایان یادآور شد: این طرح در پایگاه سنجش دبستان هشتم شهریور ناحیه دو آموزش وپرورش استان یزد با سنجش شایستگی ۲۵۰ نوآموز دختر و ۲۵۰ نوآموز پسر به مدت ۲۰ روز انجام میگیرد.
منبع:ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰